Nog altijd wordt elektrisch rijden niet altijd met sportiviteit geassocieerd. Toch is dat niet terecht. Zoals de Mustang Mach-E GT bewijst in dit verhaal.

De uitstraling van de Mustang Mach-E is niet alleen sportief, maar in het gele jasje zelfs wat spectaculair. Een groot dicht front siert de voorzijde, met natuurlijk het befaamde logo in het midden. Als geen ander zou deze specifieke Ford het predicaat van het vermaarde label moeten kunnen waarmaken. Verder hebben de grote wielen forse roodgekleurde remklauwen, die dankzij de gele kleur van de carrosserie extra opvallen. Je bent niet anoniem, dat is zeker. Vloeiende lijnen ronden het geheel naar achteren af. Het optisch effect dat ontstaat door het ontbreken van de deurgrepen, is prachtig.

Prachtige afwerking en dito cockpit
Daar waar de materiaalkeuze, afwerking en cockpit al hoge ogen scoren in de reguliere Mach-E, doet de GT daar nog een schepje bovenop. Diverse elementen zijn bekleed met verfraaide accenten. Midden op het dashboard vinden we nog steeds het staande scherm, waarop allerhande informatie is af te lezen. De graphics van het scherm zijn ronduit goed. Wanneer Apple Car Play is opgestart, split het scherm zich in tweeën waardoor je enerzijds zicht hebt op informatie via de telefoon, en anderzijds de auto informatie. Daarop is onder meer af te lezen hoeveel de Mach-E verbruikt, welke temperatuur is ingesteld en welke audiobron je gebruikt. Het scherm laat zich simpel en eenvoudig bedienen. De streaming werkt wel wat krakerig, zodra YouTube als source wordt gebruikt. Zodra je dus online gaat, en je audio afspeelt via de kabel richting de auto, klinkt het geluid nogal blikkerig.

Snel, slim en zuinig
Het verbruik van de Mach-E GT is erg laag te noemen. Maar je koopt deze auto natuurlijk niet als je een zuinigheidswonder wilt rijden. Dus eerst zullen we focussen op het rijderselement. De wegligging van de Mach-E is voortreffelijk, dankzij het lage zwaartepunt kleeft het onderstel ook in bochten aan de weg. Wel valt op dat oneffenheden nogal ruw aan het interieur en haar passagiers worden doorgegeven. Sturen gaat met veel precisie, je mikt doeltreffend deze Ford een bocht in. Zeer snel is hij ook, want met 3,7 seconden van nul naar honderd gooit hij hoge ogen. Dit is zelfs sneller dan menig M-model van zeer recente makelij. Moet je nagaan hoe snel de ontwikkelingen zijn gegaan, pakweg tien jaar geleden was een zeer sportief model niet sneller dan in 4 seconden op de honderd.

Fait accompli
Het is een feit dat elektrische modellen steeds populairder worden. De Mach-E GT zal dus ongetwijfeld scoren, zeker als je bemerkt dat dit één van de meest sportieve EV-modellen is, die er bestaan. Het interieur is mooi, de afwerking goed en bovendien een wegligging om u tegen te zeggen. Combineer dat met z’n uiterlijk, en een prijs van niet meer dan zo’n 81 duizend euro, en je beseft dat Ford een aantrekkelijke troef in handen heeft. Mocht het uiterlijk je net zo bekoren als ons, en je bent in de markt rondom dit segment, dan kunnen we enkel een bezoek aan de Ford dealer aanraden.