Wanneer je winkelt in de klasse waarin de Hyundai i20 opereert, kom je al snel uit bij een Volkswagen Polo of Ford Fiesta. Maar er is meer. Zie hier de gloednieuwe Hyundai i20. Een B-segmenter met een flinke dosis vernieuwingsdrang, en dat heeft goed uitgepakt. Eigenlijk in alles. Sommigen vinden de Koreaan nog wat te anoniem, maar anderen loven juist het uiterlijk. Ook het innerlijk heeft grote stappen voorwaarts gemaakt.

Two tone kleuren op het dashboard
Alsof het niets in, is het dashboard van de i20 gewoon in twee kleuren uitgerust. Dat geeft een frisse uitstraling. De gebruikte materialen zijn beter dan eerder en kunnen zich bijna meten met die van de Duitse concurrentie. Ook afwerkingstechnisch is er het nodige aangepast. Ergonomisch zit het geheel goed in elkaar, je bent snel bij de knoppen die je zoekt. Jammer dat er geen navigatiesysteem in ons testmodel aanwezig was.

Van alle gemakken voorzien
Als je verder kijkt in de i20, zijn de meeste gemakken wel leverbaar. De stoelen zitten heerlijk en hebben hooguit alleen een wat korte zitting. Verder zit hij goed in z’n spullen, zo noteren we automatische airco en stuurwielbediening. Cruise control is aanwezig, net als een licht- en regensensor. Veel zal je dus niet tekort komen.

Prijstechnisch
De Koreanen hebben met de nieuwe Hyundai i20 een goede auto neergezet. Een volwassen speler in het B-segment, die meer meedoet dan ooit. Het motortje is best gretig, hoewel je ‘m wel in de toeren moet houden. Toch voldoet alles voor Nederlands gebruik. Comfortabel is de juiste benaming voor het onderstel. Qua prijs is de auto erg interessant omdat hij al rond 15 mille begint. Met een paar opties zit je voor een net wat steviger bedrag heel netjes. Bovendien staat Hyundai bekend om het bouwen van betrouwbare auto’s. Wat ons betreft zal de i20 dus zeker geen miskoop worden.